Snelste manier om buikvet te smelten 10 Easy AND Best Ways

Snelste manier om buikvet te smelten Buikvet is het gevaarlijkste soort vet, omdat het in verband wordt gebracht met hart- en vaatziekten, diabetes en andere gezondheidsproblemen. U hoeft geen overgewicht of obesitas te hebben om buikvet te hebben – mensen die dun zijn kunnen nog steeds te veel visceraal vet dragen. Gelukkig zijn er een aantal eenvoudige manieren waarop u uw risico op deze ziekten kunt verminderen door gewicht te verliezen in uw buikgebied.

Veel plezier met deze blogpost over hoe je buikvet kunt wegsmelten!

Deze blog post zal behandelen waarom mensen een ‘buikje’ krijgen als ze afvallen, wat buikvet veroorzaakt en hoe je kunt voorkomen dat het weer gebeurt!

Snelste manier om buikvet te smelten

10 Snelste manier om buikvet te smelten:

Eet veel oplosbare vezels

Oplosbare vezels kunnen het gevoel van verzadiging versterken en daardoor helpen bij gewichtsverlies. Ze verminderen ook de voedselinname, wat betekent dat een persoon meer kan eten dan hij anders zou hebben gedaan zonder oplosbare vezels in zijn dieet! Uit één onderzoek bleek dat een toename van 10 gram tot 30 gram de tailleomtrek met 3% verminderde.

Bovendien is keer op keer aangetoond dat deze vorm van koolhydraten gunstig is als het gaat om het verminderen van metabolisme gerelateerde symptomen zoals buikvet of het metabool syndroom

Vermijd voedingsmiddelen die transvetten bevatten

Transvetten zijn een soort onverzadigde vetten die zijn opgepompt met waterstof om hetzelfde effect te hebben als verzadigde en enkelvoudig onverzadigde oliën. In observationele studies worden ze in verband gebracht met ontstekingen die kunnen leiden tot hartaandoeningen of andere gezondheidsproblemen (7Trusted Source 8 Trusetnd). Bij langdurige consumptie kunnen deze door de mens gemaakte transvetten echter erger zijn dan zelfs dierlijke producten, want in een zes jaar durend apenonderzoek zetten de apen die een dieet met veel transvetten volgden 33% meer buikvet aan dan anderen!

Drink niet te veel alcohol

Alcohol kan een heerlijke en krachtige drank zijn, maar als je er te veel van drinkt, kan dat nadelige gevolgen hebben voor je gezondheid. Uit een studie in Alcohol Clinical Interventions bleek dat van de 2K mensen die 10 jaar of langer elke dag zwaar dronken, een verhoogde risicofactor hadden in vergelijking met degenen die helemaal niet dronken (11trusted source12trusted sources). Het beperken van de alcoholinname zou dit type kunnen verminderen), zoals het verminderen van opgeslagen calorieën rond de taille, wat centrale zwaarlijvigheid is, veroorzaakt door overconsumptie

Eet een eiwitrijk dieet

Eiwit is een uiterst belangrijke voedingsstof voor gewichtsbeheersing. Van een eiwitrijk dieet is aangetoond dat het de afgifte van PYY verhoogt, wat de eetlust remt en gevoelens van verzadiging bevordert (19Trusted Source). Het verhoogt ook de stofwisseling en helpt je spiermassa te behouden tijdens gewichtsverlies (20Trusted Source 21 Trsoures 22- Volume 25 ; 26 ).

De beste manier om gezond en gelukkig te blijven is om bij elke maaltijd ten minste één portie eiwitten te eten om nieuwe spiermassa op te bouwen die je tonus geeft!

Verlaag je stressniveau

Het is algemeen bekend dat stress kan leiden tot een toename van buikvet, maar wist je dat er ook hormonale factoren zijn? Wanneer cortisol op een hoog niveau is, verhoogt het de eetlust en bevordert het de opslag van vetten rond ons middel. Vrouwen die al een grote taille hebben, hebben de neiging meer te produceren omdat hun gewicht zelf druk uitoefent op deze gebieden (21Trusted Source). Naarmate onaangename activiteiten zoals yoga of meditatie populairder worden onder mensen die verlichting zoeken voor angstaanvallen, kunnen ze misschien meer zelfvertrouwen krijgen van regelmatige fysieke activiteit terwijl ze ook overtollige huid verliezen!

Eet niet veel suikerhoudende voedingsmiddelen

Suiker is een veelgebruikt ingrediënt in de keuken dat kan leiden tot gewichtstoename en hartziekten. Verhoogde bloedsuikerspiegels worden ook in verband gebracht met diabetes type 2, zwaarlijvigheid (naast andere chronische ziekten), leververvetting22Betrouwde bron26 . Dit geldt echter niet voor alle soorten suikerhoudende voeding! Zelfs gezonde natuurlijke zoetstoffen zoals honing moeten worden geconsumeerd wanneer mogelijk, omdat is aangetoond dat ze niet alleen buikvet veroorzaken, maar ook uw risico op cardiovasculaire problemen zoals beroerte of hypertensie verhogen(25Trusted Source 26).

 

Suiker heeft de laatste jaren veel aandacht gekregen door zijn correlatie met gezondheidsproblemen zoals verhoogde risico’s op het ontwikkelen van bepaalde soorten maligniteiten, ece

Doe aerobe oefeningen (cardio)

Er zijn veel manieren om in vorm te komen, maar cardio-oefeningen zoals hardlopen en fietsen kunnen een van de meest effectieve zijn. Uit een onderzoek is gebleken dat mensen die drie keer per week minstens 30 minuten per sessie trainen, betere resultaten zien dan mensen die minder of vaker trainen! Dus als je wilt afvallen rond je buik (of op andere probleemplekken) probeer dan ook anaerobe activiteiten in je routine op te nemen-zoals bergwandelen in het weekend met vrienden in plaats van de hele dag TV te kijken

 

Fit worden is niet gemakkelijk – vooral als het erop aankomt te kiezen welke vorm(en) van lichaamsbeweging ons geeft wat we willen: een hoger energieniveau

Vervang een deel van je eetbare vetten door kokosolie

Een onderzoek uit 2011 wees uit dat middellange keten vetten in kokosolie het metabolisme kunnen stimuleren en de hoeveelheid opgeslagen vet kunnen verminderen. Het is ook gemeld dat het sommige mensen die niet veel spiermassa hebben kan leiden (41Trust Source).

Doe krachttraining (gewichtheffen)

Widerstandstraining, ook bekend als Gewichtheben of powerlifting kan nuttig zijn voor het behoud en de toename van spiermassa. Mensen met diabetes type 2 kunnen er baat bij hebben omdat het helpt bij de aanmaak van glucose (42Trusted Source). Een onderzoek bij tienerjongens met overgewicht toonde aan dat zij het meeste vet konden verliezen door een combinatie van zowel krachttraining als aerobe oefeningen tijdens de training, terwijl zij tegelijkertijd vetvrije lichaamsmassa wonnen na twaalf weken op dit programma(44Vertrauenswürdige Quelle)

Een paar factoren maken lichaamsbeweging meer de moeite waard dan het zien van fysieke vooruitgang, maar als u op zoek bent

Veel rustgevende slap

Ons lichaam is een machine die slaap nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Als je er niet genoeg van krijgt, kan je gezondheid eronder lijden en kan gewichtstoename optreden (51 vert Trustworthy source 51). Deze aandoening wordt ook “nachtelijke apneu” genoemd en gaat vaak gepaard met een overmatige hoeveelheid visceraal opgeslagen vet 53(vertrouwenswort

 

 

Leave a Comment