Pure chocolade is gezond 9 Benefits

Pure chocolade is gezond Theobromine, xanthines en de meeste andere alkaloïden die in chocolade worden aangetroffen, zijn afkomstig van een cacaoplant die Theobroma cacao heet. Deze boom produceert peulen die kunnen worden vermalen tot poeder of CNS-stimulerende stoffen zoals cafeïne (een natuurlijk voorkomende adenosinereceptorantagonist). Cacao is niet zomaar een noot; het bevat ontegenzeggelijk veel mineralen, waaronder magnesium, dat volgens sommige studies de bloeddruk kan verlagen! Bovendien zitten er antioxidanten in zoals polyfenolen – krachtige antiverouderingsstoffen met ook potentiële kankerpreventieve eigenschappen! Om van deze gezondheidsvoordelen te genieten, hoeft u uw dagelijkse dosis niet via melkproducten in te nemen, want donkere chocolade

Pure chocolade is gezond

Pure chocolade is gezond:

Antioxidanten

Donkere chocolade bevat een aantal mengsels met antioxiderende eigenschappen, bijvoorbeeld flavonen en polyfenolen. Antioxidanten doden vrije radicalen die schade kunnen toebrengen aan cellen door oxidatieve druk in het lichaam op te wekken, wat kan leiden tot mutaties of kankergezwellen, naast andere ziekten in de loop der tijd zoals hart- en vaatziekten

Puls

Wilt u een beetje pure chocolade bij uw ochtendkoffie? Ik ben er zeker van dat die gedachte wel eens bij je is opgekomen. Maar heb je er ooit over nagedacht hoe het kan helpen het cholesterolgehalte in het lichaam te verlagen en de bloeddoorstroming in ons lichaam te verbeteren?

Een recent onderzoek, uitgevoerd door Drs Foxworthy & Goldman, heeft hierover opwindende resultaten opgeleverd, en bewijst eens te meer waarom we de kracht die de natuur ons biedt nooit mogen onderschatten – zeker niet als ze er zo vriendelijk uitziet (en smaakt) als wat er in deze heerlijke lekkernijen genaamd “chocolade” zit In hun onderzoek ontdekten zij slechts één ding … dat het eten van ten minste drie porties per week het slechte (“verschrikkelijke”) LDL-cholesterol kon verlagen en het goede HDL kon verhogen

Ontstekingsremmende effecten

Verergering is belangrijk voor de algemene veilige reactie van het lichaam op ziektekiemen en andere onveilige stoffen. In elk geval kan de constante irritatie cellen en weefsels beschadigen en het gevaar van bepaalde aandoeningen vergroten, waaronder diabetes type 2, gewrichtspijn en bepaalde soorten ziekten. Donkere chocolade bevat verbindingen met ontstekingsremmende eigenschappen die irritatie in het lichaam kunnen helpen verminderen. Een klein proefconcentraat uit 2018 met vijf solide individuen inspecteerde de impact van donkere chocolade op het veilige raamwerk. De resultaten gaven aan dat het verslinden van veel 70% pure chocolade de werking van eigenschappen beïnvloedt die de onkwetsbare reactie sturen. Hoe het ook zij, het blijft een warboel hoe dit onderzoek van redelijk belang zal zijn.

insuline oppositie

Insuline-oppositie vindt plaats wanneer de lichaamscellen niet meer reageren op de chemische insuline. Insuline-oppositie kan vreemd onmiskenbare niveaus van bloedglucose veroorzaken, wat kan leiden tot prediabetes en type 2-diabetes. Een concentraat van 6 maanden uit 2018 onderzocht het verband tussen het normale gebruik van donkere chocolade en de bloedglucosewaarden bij Latijns-Amerikaanse mensen. De exploratievondsten bevelen aan dat het dagelijks eten van 48 g 70% pure chocolade kan helpen de nuchtere glucosespiegels en insulineobstructie te verlagen.

Voedzaam

Ervan uitgaande dat u pure chocolade van hoge kwaliteit koopt met een hoog cacaogehalte, is dit zeer voedzaam. 100 gram (3,5 ounces) is echt een enorm bedrag en niet iets dat je van dag tot dag zou moeten verbranden. Elk van deze supplementen gaat bovendien gepaard met 600 calorieën en gematigde hoeveelheden suiker. Daarom kan donkere chocolade het beste met enige terughoudendheid worden doorgebrand. Het onverzadigde vetprofiel van cacao en donkere chocolade is eveneens ongelooflijk. Het bevat ook energizers zoals cafeïne en theobromine, maar zal je waarschijnlijk niet alert houden rond de avond omdat de hoeveelheid cafeïne minuscuul is in tegenstelling tot espresso.

verhoog HDL en bescherming van LDL:

Eating up dark chocolate can improve a couple of critical peril factors for coronary ailments. In a controlled report, cocoa powder was found to essentially reduce oxidized LDL cholesterol in men. It is like manner extended HDL and cut down outright LDL for those with raised cholesterol. Oxidized LDL suggests that the LDL (“terrible” cholesterol) has reacted with free progressives. This makes the LDL atom itself responsive and fit for hurting various tissues, similar to the covering of the courses in your heart. It looks good that cocoa cuts down oxidized LDL. It contains an abundance of extraordinary antioxidants that do make it into the circulatory framework and guarantee lipoproteins against oxidative mischief. Faint chocolate can similarly darkish insulin resistance, which is another fundamental risk factor for certain, diseases like coronary ailment and diabetes.

Bescherming van de huid:

De bioactieve mengsels in vage chocolade kunnen bovendien ongekend zijn voor je huid. De flavonolen kunnen beschadiging door de zon garanderen, de bloedsomloop naar de huid verbeteren en de dikte en hydratatie van de huid vergroten. Het immateriële erytheem pakket (MED) is het basisaandeel van de UVB-straling die naar verwachting roodheid in de huid veroorzaakt 24 uur na ontvankelijkheid. Bij een onderzoek onder 30 mensen breidde de MED zich drastisch uit na het eten van pure chocolade met veel flavanolen gedurende 12 weken. Als je een strandverhuizing organiseert, overweeg dan om de afgelopen maanden pure chocolade te eten.

Kan de hersenfunctie verbeteren

Het inspirerende nieuws is nu niet gedaan. Vage chocolade kan op dezelfde manier de functie van uw frontale cortex verbeteren. Een onderzoek van gezonde vrijwilligers toonde aan dat het eten van cacao met een hoog flavanolgehalte gedurende vijf dagen de bloedsomloop naar de psyche verbeterde. Het kan ook de verbale gemeenschappelijkheid en een aantal risicofactoren voor ziekte verbeteren. Het eten van pure chocolade kan de hersenfunctie verbeteren en neurodegeneratieve aandoeningen, zoals de ziekte van Alzheimer en Parkinson, helpen voorkomen. De ontdekkingen van een kleine bron uit 2018 bevelen aan dat de flavanolen die in donkere chocolade aanwezig zijn, de neuroplasticiteit kunnen verbeteren, wat eenvoudigweg het vermogen van de geest is om opnieuw te ontwerpen, vooral in het licht van letsel en ziekte. Een onderzoek uit 2016 onderscheidde een positieve relatie tussen standaard chocoladegebruik en intellectuele uitvoering. Hoe het ook zij, de wetenschappers verzamelden informatie uit overzichten en moesten afhankelijk zijn van zelf-gedetailleerde chocoladetoelating, zodat ze geen sluitende vaststellingen konden doen uit de ontdekkingen.

Samenvatting:

Donkere chocolade heeft veel voordelen. Het is gezond voor je lichaam in de juiste hoeveelheid. Cacao en donkere chocolade hebben een breed assortiment aan ongelooflijke antioxidanten. Ze hebben inderdaad veel meer dan de meeste verschillende soorten voedsel. De bioactieve mengsels in cacao kunnen de bloedsomloop in de aderen verbeteren en een kleine, maar echt enorme daling van de hartslag veroorzaken. Studies tonen aan dat de flavonen uit cacao de bloedsomloop naar de huid kunnen verbeteren en deze kunnen beschermen tegen beschadiging door de zon

Leave a Comment