Hoe vind je het onderwerp? Good Tips

Hoe vind je het onderwerp Onderwerp is het hoofdthema of de basiszin waarrond het hele scenario wordt gecreëerd. Het weerspiegelt de belangrijkste betekenis van het geschreven materiaal.

 

Hoe vindHoe vind je het onderwerp je het onderwerp in de alinea te vinden

Om een onderwerp te vinden in je leeskeuze, kijk je eerst naar de woorden die overal herhaald worden. Bereken ze en kijk of er synoniemen of bijna-synoniemen voor zijn (zoals “snel”), noteer dan wanneer een auteur zichzelf herhaalt met deze verschillende termen naar welke term hij het meest verwijst, zodat we een idee kunnen krijgen van wat ons onderwerp zou kunnen zijn – namelijk vastheid zelf! Stel vervolgens vast of deze term gewoon als zelfstandig naamwoordL als bijvoeglijk naamwoordL als werkwoord wordt gebruikt; welke van beide van toepassing is, hangt af van de context

Als dat niet genoeg aanwijzingen zijn, probeer dan specifieke voorbeelden uit een tekst te bekijken, want hoewel sommige misschien out-of

Met deze strategie kunnen we de hoofdgedachte van onze tekst vinden door onszelf één vraag te stellen: Wat zegt deze alinea me? Om die vraag te beantwoorden lees je alle drie alinea’s door onder “De hoofdgedachte begrijpen” Kies nu een onderwerp uit de voorgestelde onderwerpen en schrijf het in de kantlijn. Herlees elke paragraaf nog een keer voordat je naar een andere paragraaf of samenvattende passage gaat, zoals je geschikt acht voor summatieve beoordelingen!

De sleutel Jezelf afvragen “Wat zegt deze paragraaf over ____” laat de leerlingen dieper graven in wat ze lezen terwijl ze sleutelbegrippen zoals Onderwerp > Predikaat(en), belangrijk detail zoals Die film speelde Eric Roberts die ook bekend was voor het spelen van..

De alinea voor het lezen kan het deel van een lang geschrift zijn. Daarnaast zijn er veel ondersteunende zinnen die de hoofdgedachte helpen verklaren of bewijzen, zoals feiten en redenen; voorbeelden met definities (tegenstellingen); vergelijkingen tussen twee dingen waardoor ze op elkaar lijken en toch verschillend zijn. Een laatste zin eindigt meestal met een vrolijke noot over hoe dit alles in de volgende paragrafen een rol zal spelen wanneer we verder gaan, zodat de lezers kunnen bijblijven zonder te verdwalen door van tevoren te veel rond te springen!

Een van de belangrijkste onderdelen van een academische paper is beginnen met een haakje. Inleidende alinea’s worden gebruikt om samen te vatten wat er tot nu toe is gebeurd en context te geven voor latere ideeën, terwijl nieuwe informatie wordt geïntroduceerd, die zowel samenvattende punten kan omvatten als gevolgtrekkingen die worden gemaakt uit bewijsmateriaal dat in dit deel is verstrekt in de vorm van conclusies of implicaties die worden gemaakt op basis van de gepresenteerde gegevens (e).

 

Een onderwerp in het verhaal vinden:

Hier is een handleiding voor het vinden van een onderwerp in een verhaal.

 

Ontdek verhaalonderwerpen bij toeval of willekeurige methoden

 

Vaak komen we vast te zitten omdat we manieren hebben om dingen te doen die onze creatieve verbeeldingskracht niet voeden. Mogelijkheid of rommel is het beste om je fantasie te stimuleren en de punten en ideeën van het verhaal te ontdekken waar je misschien niet aan hebt gedacht.

 

Speel met tijd en plaats

In zijn klassieke roman, Connecticut Yankee in King Arthur’s Court (1889), creëert Mark Twain een interessante setting door de vroegmoderne personages van hun leven in Amerika te verplaatsen naar Engeland ten tijde van de legende. Door de ideeën van beide culturen over bijgeloof tegenover elkaar te zetten en te laten zien hoe zij aankijken tegen deze nieuwe aanwezigheid die zonder toestemming naar hun land is getransporteerd, maakt het plaatsen van hedendaagse mensen in verschillende tijdsbestekken niet alleen plezier over het huidige leven, maar ook over preïndustriële ‘bijgeloven’.

Vraag ‘Wat als?’

Het vinden van een geweldig verhaalonderwerp kan zo simpel zijn als vragen ‘wat als?’ En elke denkbeeldige situatie die in je opkomt opschrijven.

 

Ga voor inspiratie naar de actualiteit

De kop was een goudmijn voor verhaalthema’s. Je zou het verhaal kunnen beginnen over een ongewone groep padvindsters met magische krachten, of misschien zijn het minderjarige spionnen die de politie op wilde ganzen kunnen jagen omdat ze er door hun schijnbare onschuld veel jonger uitzien dan wat ze in werkelijkheid zijn? Misschien zijn het criminele meesterbreinen die op alle mogelijke manieren onschuldig lijken – totdat je erachter komt hoe gevaarlijk deze mensen werkelijk zijn!

Wees niet bang om ideeën belachelijk te maken of ze in campy territorium te duwen als iets je aandacht trekt tijdens het lezen- zolang er maar een soort plausibele verklaring is achter welke absurditeit zich ook voor onze ogen ontvouwt (denk ik). Als ik me geïnspireerd zou voelen na het doorbladeren van krantenkoppen zoals deze vandaag… wel, laat me hier dan terug op het juiste spoor komen:

Zoek de onderwerpen in het verhaal door ‘Nee!’ te zeggen:

Hebt u ooit een boek gelezen waarin het gebrek aan inzicht van de auteur in (bijvoorbeeld) vrouwen, mannen, gender of geestelijke gezondheid uw leeservaring schaadde? Dit is geen ongewoon voorval. Ik durf zelfs te wedden dat veel lezers zich kunnen voorstellen dat zoiets op een bepaald moment in hun leven gebeurt! Als dat zo is, dan zijn er twee dingen voor ons als auteurs: 1) herkennen wanneer ons werk iemand heeft gekwetst en 2) indien nodig onze oprechte verontschuldigingen aanbieden voordat er nog meer gebeurt

De volgende passage gaat over hoe je je moet verontschuldigen nadat je iets verkeerd hebt gedaan…

Leave a Comment