Hoe trombose te voorkomen 5 Ways to Won Against This

Hoe trombose te voorkomen Trombose is het proces van bloedstolling, ook wel een stolsel genoemd, dat zich in een bloedvat vormt. Deze coagulatie kan de bloedstroom in het beïnvloede gebied belemmeren of belemmeren, net zoals echte verwarringen veroorzaken als de coagulatie zich verplaatst naar een dringend onderdeel van de bloedsomloop, zoals de grote hersenen of de longen. Het is typisch voor het lichaam om stollingsfactoren zoals bloedplaatjes en fibrine af te geven wanneer een bloedvat beschadigd is, om een ​​onredelijk bloedverlies uit het lichaam te voorkomen. Als deze impact te heilzaam is, kan het de progressie van bloed ontmoedigen en een embolus vormen die zich door de bloedbaan beweegt.

Hoe trombose te voorkomen

Hoe trombose te voorkomen:

  • Typen trombose

Trombose kan uitgebreid worden gedelegeerd, hetzij veneuze trombose of bloedvattrombose, zoals aangegeven door waar de stolsels in het lichaam aanwezig zijn. Veneuze trombose gebeurt in de aderen en wordt verder gesorteerd op basis van waar het gebeurt, waaronder:

  • Diepe veneuze trombose
  • Portal veneuze trombose
  • Nierveneuze trombose
  • Halsadertrombose
  • Budd-Chiari-syndroom
  • Paget-Schoetter-ziekte
  • Cerebrale veneuze sinustrombose

 

  • Oorzaken :

Er zijn drie fundamentele oorzaken van trombose: hypercoagulabiliteit, schade aan de endotheelcellen van de bloedvatverdeler en vreemde progressie van het bloed. Hypercoagulabiliteit, ook wel trombofilie genoemd, verwijst naar verhoogde niveaus van stollingsfactoren in het bloed die hulpeloosheid tot trombose vergroten. Dit komt meestal door erfelijke eigenschappen of problemen van het onvatbare kader.

  • Preventies:

Hieronder volgen de tips voor het voorkomen van trombose:

Drink op om het bloed soepel te laten stromen

Gebrek aan hydratatie kan uw bloed dikker maken, waardoor uw risico op bloedstolling groter wordt. Om goed gehydrateerd te blijven, zouden dames dagelijks een normale hoeveelheid van 91 ounce (oz) water uit alle dranken en voedsel moeten consumeren, en mannen een normale van 125 oz. Een manier om te meten of je op schema zit, is door je plas te controleren. Als het een lichtgele tint of helder is, drinkt u waarschijnlijk genoeg, volgens de Cleveland Clinic. Als het goudkleurig of waziger is, bent u dat waarschijnlijk niet en moet u uw dagelijkse wateropname uitbreiden.

Gebruik knoflook:

Van knoflook wordt gedacht dat het tal van medische voordelen heeft, waaronder misschien het scheiden van mogelijk destructieve groepen bloedplaatjes in de bloedbaan, zoals blijkt uit onderzoek dat is verspreid in het Journal of Agricultural and Food Chemistry. De meest ideale benadering om die beloning van knoflook te ontvangen, zo blijkt uit de verkenning, is om de ruwe kruidnagels te stampen om hun voordelige mengsels af te leveren, en ze op dat moment ruw op te eten; fornuis gestoofd of geborreld gedurende drie minuten of minder.

Blijf uit de buurt van ongezonde vetten om te voorkomen dat de bloedsomloop wordt vertraagd

De voedselvariëteiten die in overvloed plaquevorming in bloedvaten kunnen veroorzaken, waardoor het gevaar van hart- en vaatziekten groter wordt, kunnen ook het gevaar van het creëren van DVT vergroten, merkt Dr. Masley op. Dat houdt in dat je helemaal weg moet blijven van ongelukkige transvetten en de geweekte vetten in volvette zuivelproducten en vette stukken rood vlees moet terugdringen, net als suiker en zout, zoals aangegeven door de American Heart Association. Vanaf het begin zijn deze overtreders misschien niet duidelijk in gebundelde voedselvariëteiten, dus bestudeer fixeertekens. Suiker komt bijvoorbeeld voor in tal van structuren – nectar, melasse, glucosestroop, aardachtige rijstsiroop – en je moet je toelating van elk van hen beperken, zegt Harvard Health. Suiker kan ook onder verschillende pseudoniemen worden geregistreerd – lactose, fructose, graanmout, moutpoeder, ethylmaltol en gecondenseerd natuurlijk productsap, om enkele voorbeelden te geven. Transvetten kunnen in de fixeernaam worden verborgen als gedeeltelijk gehydrogeneerde olie en gehydrogeneerde olie. Controleer ook de namen van de voedingsrealiteit en kies de keuze met een minimale hoeveelheid suiker, natrium en ondergedompeld en transvet per portie.

Gebruik olijfolie van eerste persing om het risico op bloedstolsels te verminderen

Doorbranden van olijfolie in ieder geval eenmaal zeven dagen verminderde bloedplaatjeswerking bij niet-rokende grote volwassenen (die met een gewichtslijst of BMI hoger dan 30), een teken dat doorbranden van olijfolie het gevaar van bloedstolling kan verminderen , volgens een door de National Institutes of Health gesubsidieerd onderzoek dat op 7 maart 2019 werd geïntroduceerd tijdens de Epidemiology and Prevention Lifestyle en Cardio metabolic Health Scientific Sessions van de American Heart Association. Ook bleek uit een eerder onderzoek, verspreid in het American Journal of Clinical Nutrition, dat celversterkingen, fenolen genaamd, in olijfolie van eerste persing bloedklonters voorkomen. Bij het onderzoek hadden personen die olijfolie van eerste persing met een hoog fenolgehalte verslonden lagere niveaus van een stof die bloedclusters bevordert. Ze hadden bovendien lagere niveaus van een adverteerder voor bloedstolling.

Verwijder dierlijke vetten in uw dieet

Eindelijk zegt Masley dat juist de voedselbronnen die slecht zijn voor het cardiovasculaire welzijn in het algemeen, ook het risico op bloedklonters kunnen vergroten. Dat betekent dat je ongelukkige transvetten moet vermijden, van de ondergedompelde vetten in volvette zuivel en vettig vlees, en een breed scala aan suikers. Lees namen door, want veel van de schuldigen zijn misschien geen duidelijke bevestigingen in gebundelde voedselvariëteiten.

Voedingsmiddelen om DVT . te voorkomen

Het toevoegen van bepaalde kruiden aan je eetpatroon in beperkte hoeveelheden is voor het grootste deel beschermd; u moet echter geen zelfgekweekte of voedingssupplementen nemen of enorme bedragen verbranden zonder eerst uw PCP te raadplegen. Bepaalde kruiden en voedingsstoffen kunnen risicovolle medicatieverbindingen veroorzaken. De bijbehorende voedingsmiddelen kunnen overtuigend zijn bij het voorkomen van bloedclusters:

Gember

Gember kan DVT helpen voorkomen omdat het een bijtend middel bevat dat salicylaat wordt genoemd. Acetylsalicylzuur, dat wordt verkregen uit salicylaat en gewoonlijk bekend staat als hoofdpijnmedicijn, wordt gebruikt om een ​​beroerte te voorkomen. Gember is een typische bevestiging in tal van plannen. Gember heeft ook tal van andere medische voordelen.

Kurkuma

Een verbinding in kurkuma genaamd curcumine is verantwoordelijk voor zijn bloedverminderende eigenschappen. Curcumine kan de capaciteit van het endotheel, of de coating van de bloedvaten, helpen verbeteren en het vermogen om de bloeddrukfactor en bloedstolling te beheersen, verbeteren. Je kunt kurkuma gebruiken als schil in elke formule, of het proberen in een drankje met melk en nectar. Het is bovendien toegankelijk in supplement- en concentraatstructuur.

Cayenne peper

Cayennepepers bevatten veel salicylaten. Ze kunnen helpen de bloeddruk te verlagen, het bloed af te slanken en de verspreiding te vergroten.

Kortom, het gebruik van de juiste voeding en regelmatige lichaamsbeweging is echt nuttig voor het voorkomen van trombose.

Leave a Comment