Hoe gezond is lopen? 10 Benefits

Hoe gezond is lopen Wandelen is misschien wel de ideale oefening, er is geen uitrusting of unieke voorbereiding voor nodig en je kunt het overal doen. Bovendien zijn specialisten het erover eens dat wandelen misschien wel de beste vorm van cardiovasculaire oefening is die je kunt krijgen. Lang voordat we konden vertrouwen op voertuigen, vliegtuigen of zelfs fietsen om ons te verplaatsen, werd lopen ingevuld als een fundamentele menselijke capaciteit, waardoor we van direct A naar punt B konden gaan. , maar eerder voor de gezondheid. Hier is de wandelgids voor u:

Hoe gezond is lopen

Hoe gezond is lopen?? Wandelvoordelen Gids 2021

  • Wandelen verbetert je gemoedstoestand

Een glas wijn of een vierkant (of drie) saaie chocolade kan de rand van een zware dag dof maken, maar een wandeling maken is een caloriearm systeem dat een soortgelijk voordeel biedt, zegt Dr. Jampolis. “Uit onderzoek blijkt dat het gebruikelijke wandelen je sensorische systeem zo sterk verandert dat je uit wrok en antagonisme een achteruitgang zult tegenkomen”, zegt ze, vooral als je door een groen bos loopt of een beetje daglicht opneemt.

  • Wandelen kan het risico op voortdurende ziekte verminderen

De American Diabetes Association schrijft wandelen voor om de glucosespiegels en uw algemene gevaar voor diabetes te verlagen. Analisten van de University of Boulder Colorado en de University of Tennessee hebben opgespoord dat het gebruikelijke lopen de hartslag met maar liefst 11 focuspunten verlaagde en het risico op een beroerte tot 40% kan verminderen.

Misschien wel de meest genoemde concentraat over wandelen en gezondheid, verspreid in The New England Journal of Medicine, ontdekte dat de personen die genoeg wandelden om aan de feitelijke werkregels te voldoen, een 30% lager risico op hart- en vaatziekten hadden, in tegenstelling tot de personen die dat niet deden. loop niet constant.

  • Voor spataderen

“Het veneuze raamwerk bevat een bloedsomloopsegment dat bekend staat als ‘het volgende hart’, dat wordt gevormd door spieren, aderen en kleppen in onze kuit en voet”, verduidelijkt hij. “Dit raamwerk probeert bloed terug naar het hart en de longen te duwen – en lopen versterkt dit hulpcirculatiekader door de beenspieren te versterken en te beschermen, wat een gezonde bloedbaan helpt.” Als je vanaf nu de nadelige effecten van spataderen ervaart, kan dagelijks wandelen de gerelateerde groei en zenuwachtigheid in je benen helpen verlichten, zegt Dr. Navarro. “Bovendien, als je erfelijk geneigd bent om zowel spataderen als aderen te hebben, kan elke dag wandelen helpen om het begin uit te stellen.”

  • Voor absorptie

Als je espresso nu toejuicht omdat het je maaggerelateerde kader voortzet, bereid je dan voor om te beginnen met het uiten van dankbaarheid voor je ochtendwandeling, alles bij elkaar genomen. Dat komt omdat een gebruikelijke looproutine je vaste ontladingen enorm kan verbeteren, zegt Tara Alaichamy, D.P.T., een echte specialist bij Cancer Treatment Centers of America. “Een van de absolute eerste dingen die een maag van een pati├źnt met een medische procedure moet doen, is lopen, omdat het centrum en buikspieren gebruikt, wat de ontwikkeling in ons GI-kader mogelijk maakt”, zegt ze.

  • uw verschillende doelstellingen zullen beter bereikbaar lijken te zijn

Op het moment dat je een standaard wandelaar wordt, heb je een gebruikelijk dagelijks schema opgesteld – en wanneer je een dagelijkse oefening hebt, ben je verplicht om door te gaan met de actie en nieuwe gezonde praktijken aan te nemen. “Ik accepteer onwrikbaar dat consequent wandelen je kan helpen bij het bereiken van verschillende doelen waar je je hart op richt”, zegt Kim Evans, een fitnesscoach en dagelijkse wandelaar.

  • Wandelen kan je fantasierijker maken

Of je nu vastzit op je werk of op zoek bent naar een antwoord op een precair probleem, uit onderzoek blijkt dat het een slimme gedachte is om aan de slag te gaan: volgens een recent rapport in de Journal of Experimental Psychology, Learning, Memory, en Cognitie, wandelen kan inventiviteit starten. “Analisten reguleerden innovatieve intu├»tietests voor proefpersonen terwijl ze zich bevonden en hielden in het achterhoofd dat wandelen en speuren de wandelaars inventiever dachten dan de zittenden”, zegt dr. Jampolis.

  • Het kan je zelfs helpen om meer te leven

Op enig moment kan het niet helpen om na te denken over hoe individuen uit Blue Zones 100 kunnen worden? Hun mysterie voor een langer en gezonder leven omvat naar buiten gaan en bewegen. Een onderzoek in de Journal of the American Geriatrics Society toonde aan dat volwassenen tussen de 70 en 90 jaar die uitgingen en echt dynamisch waren, langer leefden dan de personen die dat niet deden. De resterende dynamiek helpt je bovendien om in contact te blijven met vrienden en familie en metgezellen die enthousiaste hulp kunnen bieden, wat vooral belangrijk is naarmate je ouder wordt.

 

  • je zult beter rusten rond de avond

Als u consequent traint, zult u ‘s avonds beter uitrusten. Dat komt omdat rust normaal gesproken de effecten van melatonine helpt, de rest chemisch. Een recent rapport van Sleep ontdekte dat postmenopauzale dames die licht doen om het daadwerkelijke werk te forceren, rond de avond meer dutten dan de inactieve personen. Wandelen vermindert bovendien pijn en stress, die rustverergering kunnen veroorzaken.

  • Het is ongelooflijk voor je karakter

Lopen is echt een goede methode om je hoofd leeg te maken – en onderzoeken tonen het aan. Wandelen kan, net als andere cardiovasculaire oefeningen, spanning, melancholie en over het algemeen vreselijke temperamenten helpen verlichten. Verbluffend beter? Op het moment dat uw psychologische toestand het naar het oefencentrum gaan of het aankleden voor yoga als een grote inspanning laat voelen, kan wandelen ontvankelijker aanvoelen.

  • Het versterkt je benen

Meer geaarde, meer geconditioneerde benen nodig? Begin met lopen – ga op dat moment verder of volg een ongelijke koers om de voordelen voor krachtopbouw te vergroten.

  • Overzicht:

Door gewone, levendige wandelingen te maken, kunt u uw optimale gewicht behouden, uw botten versterken en de kans op verschillende cardiovasculaire gezondheidsproblemen verkleinen. Voor mensen met gewrichtspijn of andere gewrichtsproblemen maakt dit wandelen een fantastische optie. Naast de daadwerkelijke voordelen, kan gewoon wandelen verbazingwekkend gunstige effecten hebben op de geestelijke gezondheid. Als u zwaarlijvig bent of cardiovasculaire of andere echte gezondheidsproblemen heeft, overleg dan met een specialist voordat u uitzonderlijke verbeteringen aanbrengt in uw activiteiten. Lopen is in de regel een limiet

Leave a Comment